Vén Trotli

Vén Trotli

Szelfi

2017. augusztus 11. - Gépon Tibor

 

Ugye nem ismertek meg? Pedig ez én vónék, még smink nélkül, a világtörténelem (na, jó) első szelfijén, úgy ötven évvel ezelőttről. Egy Zenit típusú szovjet fotóapparáttal készítettem, amibe bájtok helyett még celluloid filmet kellett tölteni. Hála gondosan megőrzött archívumomnak, sikerült előbányásznom, remélhetőleg az utókor legnagyobb örömére. Sajnos a képen nem látszik, de remélem, el tudjátok képzelni, hogy húsz évesen még daliás termetem és dús hajzatom volt, (a fülem sem állt úgy el, mint manapság) a nők meg még bomlottak utánam. Ez az állapot aztán az évtizedek során szép fokozatosan megváltozott, összementem, megkopaszodtam,(valahogy a fülem is széjjelebb áll már) és a hölgykoszorú, ami egykor körülvett, a lányaim, a menyeim és a kislány unokáim koszorújává szelídült. Persze, nem akarok panaszkodni, az öreg kornak is megvannak a szépségei, de most hirtelen egy sem jut eszembe. Szóval szívesen nézegetem a régi önmagam és egy kicsit még nosztalgiázom is, de úgy látom, azóta valahogy nem vagyok ennyire komoly, ami egy kicsit mégis megvigasztal.

 

kep_33.jpg

                                                                                               -x-

Egy további régiséggel folytatom. A FB-on akadtam egy  "Fortepan" című oldalra, ahol számtalan mindenféle témájú régi fotó közül lehet szemelgetni. Meglepetésként az egyik képen lánykori édesanyámat véltem felfedezni, igaz, hogy csak hátulról látszott, de az alak és a helyszín (Széna tér a lebombázott városban) összhangban volt a valósággal. Egy másik képen meg apám  áll az Alkotás utcában a Déli pályaudvar környékén, néhány évvel később. Erre sem mernék megesküdni, mert a képek eléggé elmosódottak voltak, de minél tovább nézegettem azokat, egyre inkább őket vizionáltam, olyannyira, hogy ihletet kaptam egy közös kép megfestéséhez, amin mindketten megjelennek. A végén, címként, még egy kis egymondatos történet is kerekedett hozzá.

img_20170804_132927.jpg

A háttér  nem éppen a háborús időket tükrözi, bár lehetne mondani, hogy a háború előttit, ugyanis  jó harminc éve a később lerombolt WTC tetejéről láttam ezt a szédületes látképet. És, hogy miért ez lett a háttér? Azt sajnos én sem tudom, talán majd az utókor egyik hozzáértő művészettörténésze fogja megmagyarázni.

                                                                                       -x-

Tombol a nyár és kell egy kis lazítás, ezért most néhány fotó következik.

Holdfogyatkozás hőlégballonnal 

img_20170729_195759.jpg

 

Szurdokpüspöki templombelső

img_20170806_120041.jpg

Leszállt a várva várt UFO? Hát kérem ez a mai paprikáskrumpli.

img_20170801_135033.jpg

Ebből koviubi lesz!

img_20170718_122321.jpg

 

p1070015.JPG

Ez mégis ide száll leeee

                                                                                        -x-

Az igazságot manapság csak néhány barbar ossza.

A híres futballista kertészkedik. Messi ás.

Na jó, most már úgy érzem, abba kell hagynom. Elmegyek egyet pihizni. Sziasztok.

                                                                                         -x-

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ventrotli.blog.hu/api/trackback/id/tr4712740106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása