Vén Trotli

Vén Trotli

Zöldre van a rácsos.

2017. december 31. - Gépon Tibor

 

Papa, nektek honnan van a karácsonyfátok? Ööö, hát...izé, az angyalka hozta...Hm, érdekes, mi úgy vettük. Eleinte tetszett a panel. Szépen felújított 45 m2-es lakás, a hatodik emeletről gyönyörű volt a kilátás, napos és világos, ha kinyitottam az ablakot, friss levegő jött be és a lift sem romlott el egyszer sem. Aztán amikor néhány lakásba betörtek ( mit lehet elvinni egy panellakásból?), akkor a folyosóra is rácsot szereltem, ezzel már háromra növekedett a számuk, de így már nem éreztem annyira otthonosan magam, mondhatnám azt is, hogy bezárva.

Rég volt, talán igaz is volt

2004_0725_185334aa.JPG

Később már kezdtem szűknek érezni a lakást is, a dolgozószobámban, ami egyben a hálóm is volt, az íróasztal alatt még ki tudtam nyújtani a lábam, de a gurulószéket nem lehetett kényelmesen hátratolni, mert útban volt az ágyam. Pár év után a két méter széles szobát egy ketrecnek éreztem.( Vajon ki tervezte ezeket?) Azért egyszer-kétszer meghívtunk egy kisebb társaságot, de ha kinyitottuk az ebédlőasztalt, akkor mindenki beszorult a helyére, ezért aztán erről a szokásunkról egy idő után letettünk. A régi barátok időnként még meghívtak, de egyre ritkábban, a találkozások helyszínét áttettük éttermekbe, ami azért nem olyan meghitt...Aztán ezek a meghívások is lassan elmaradtak, így a személyes találkozások is, mára csak a telefon, meg a skype maradt. Szép lassan azt vettem észre, hogy ezzel párhuzamosan az agyam is kezd beszűkülni. Erre jelen írás is ékes bizonyíték lehet.

Őszi levelek

img_20171204_105853.jpg

Apa, a cipőkanállal is lehet levest enni? Már belefáradtam a hosszadalmas karácsonyfa-díszítésbe, jó lenne, ha az angyalka idén egy szépen feldíszített fával lepne meg. Nem bánom anya, de akkor ugye két fánk lesz? A Nemzeti Túróüzemben csupa magas ember dolgozott és én nagyon irigyeltem mindet, mert én is szerettem volna mindig magas lenni, bár tudom, hogy az ész nem növekszik egyenes arányban a testmagassággal, de mégis...A feleségem bement a fehérnemű üzletbe. Én izgatottan kint vártam, de a lelkére kötöttem, hogy bugyi nélkül ki ne jöjjön! A űrhajózási tudomány ismét bebizonyította, hogy rohamléptekkel halad előre. Az Apollo holdűrhajó 50 évvel ezelőtt majdnem 4 m átmérőjű volt, a napjainkban épülgető Orion már 5 m,a másik épülőfélben lévő Dragon űrhajó pedig szűk 4 m. Optimista vagyok. Néhány évtized múlva talán már makimajmokat is tudunk küldeni a Holdra. A Marsra meg esetleg egereket.

Készülődés Szilveszterre

kirakat_2.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://ventrotli.blog.hu/api/trackback/id/tr1413537191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klára Galambos Stancsik 2021.03.22. 17:31:59

De jók voltak Istenem. milyen kár.
süti beállítások módosítása