Golfozás.
A kerti kutyagumik összeszedése évekig gond nélkül ment. Egy kislapáttal a kezemben, erősen vizslatva végigsétáltam a kertben, minden, időben felfedezett kupacnál megálltam, lehajoltam és a lapát segítségével belehelyeztem egy zacskóba, az meg ment a kommunálisba. Aztán szép lassan(?) megöregedtem, és egyre gyakrabban kellett szervizbe mennem, ami leginkább a reumatológiai szakrendelést jelentette. Időnként ugyanis nehezemre esett lehajolni és úgy gondoltam, hogy ennek a kerti feladatnak a végrehajtását is sürgősen korszerűsíteni kell. A kislapátra egy hosszabb nyelet szereltem és evvel próbáltam az anyagot felemelni, de mire a zacskóig értem, a fele mindig leesett. A módszert tehát tovább kellett modernizálni, ami abból állt, hogy fogtam egy ugyancsak nyéllel ellátott szemeteslapátot, és ebbe kotortam bele, majd amikor egy nagyobb adag összegyűlt, mindet könnyedén a zacskóba ürítettem. Ezzel a korszerű módszerrel elértem, hogy nem kellett lehajolnom, az egész sportos műveletet egyenes derékkal végre tudtam hajtani. Az adott objektum megközelítése után megfelelő távolságban megálltam, lehelyeztem az egyik nyeles lapátot és a végterméket erős koncentrációval belecéloztam a másikkal. Ha a céltárgy elég szilárd volt, akkor baj nélkül sikerült a művelet, ha meg kevésbé, akkor több ügyes mozdulatot is igényelt, de így tovább haladva szisztematikusan valamennyit fel tudtam számolni.
Célozgatás közben volt időm gondolkodni és rájöttem, hogy az alkalmazott mozdulatsor nagyban hasonlít a golfpályákon láthatóhoz. A versenyző ütőjével megáll a golyónál, toporog, helyezkedik egy darabig, felméri a helyzetet, tótágast állva egyik lábáról sűrűn átáll a másikra, benézi a távoli célt (ez nekem szerencsére majdnem mindig közel volt), majd végső, mindent eldöntő elhatározásra jutva, egy jókora lendülettel elüti a golyót. A kétféle sportág közötti különbség tehát szinte elhanyagolható, bár a golyó állaga nem minden esetben hasonlítható össze, és hát őszintén szólva, ha nem koncentráltam eléggé, néha előfordult, hogy egy félszeg elütésből csak egy ügyetlen belelépés lett.
Ha a módszer bevezetése óta zacskóval a kezemben indulok a kertbe, a nejem mindig csak annyit kérdez: - Drágám, már megint golfozni mész? - Ha végeztél, a cipődet ne felejtsd el majd letörölni!
Itt nem kell lapátolni
-x-
Harcolunk a békéért és békülünk, hogy harcolhassunk. Ha vérbeli politikus akarsz lenni, előbb válj jellemtelenné! D. Zsugás Vilmos vagyok, de szólítsatok csak egyszerűen Acélnak. Azt hazudják, hogy én öltem meg Viljicset. Aztán még azt is hazudják, hogy Mr. Kennedyt meg Mr. Johnson. Mondjátok meg őszintén, lehet ezeknek hinni?
-x-
- Te, ez melyik, ez a, ez a mondjuk úgy, politikus?
- Bokros
- Eeez neem aaz.
- A rendes neve nem jut eszembe, de mondom, ez a bokros. Ez az, amelyiket egy kislánnyal láttak a bokorban...Otthon biztos nem azt mondta, hogy kurvázni megy, hanem, hogy csapatépítő tréningre.
-x-
Arab piacon.
- Mennyi ez a vízipipa? - 100. - Húúú, az nagyon sok! Viszlát! - Na jó, akkor legyen 95, de ez már a végső ár. - Nekem ez is nagyon sok. - Hát, tudja, mit, csak a maga kedvéért, mert olyan szimpatikus, leengedem 90 - re. - Köszönöm, már megyek is... - Na jó, akkor mondja meg, magának mennyit ér meg? - 5. - Nem hallottam, mit mondott? - 4. - Maga vásárolni jött vagy viccelni? Én egy tisztességben megőszült kereskedő vagyok és kikérem magamnak, hogy gúnyt űzzenek belőlem és lebecsméreljék a minőségi árumat! - Bocs, de én akkor már megyek is...- Várjon még egy pillanatot, beszéljünk végre komolyan. Mondjon egy reális árat. - 6. - Nézze, nekem családom van, el kell tartanom a gyerekeimet és a feleségeimet. Remélem, nem akarja, hogy éhezzenek! Ez az ár még viccnek is rossz. - Na nem bánom, ma jó napom van, legyen 7. - Uram gondolkozzon. El tudja képzelni, hogy ez a vízipipa nekem mennyibe került?! Én fizessek rá? A gyártó, mit gyártó, a kézműves, aztán a szállító, meg az üzlet bérlete...- Sajnálom, de ha nem adja 7-ért, akkor most már tényleg megyek.
Két utcasarokkal odébb a kereskedő futva utolérte a szívtelen, lelketlen, pimasz vevőt. - Há-á-á-t, jó-ól van. Oda-adom 15-ért. - 7, és kész, mondta és ment tovább. Futás közben az árus sírva a kezébe nyomta a pipát, ő meg adott érte 5-öt. Amikor a szállodában elmesélte a sikeres alku történetét, könnyesre röhögték magukat az utastársakkal. A kereskedő szeme is könnyes volt még, de már dörzsölte a tenyerét, hogy milyen jól eladta 5-ért, pedig ő meg 2-ért vette.
Bazár
-x-
Tesztvezetés.
Az új, kísérleti modellről első ránézésre nem lehet megmondani, mi a különbség az elődhöz képest. Pedig, mint mondják, a gyártó az utolsó csavarig átdolgozta, tehát modellfrissítésnél jóval többről van szó. Elég, ha csak az új csavarokat, meg a szúrós szemű első lámpákat, vagy a kör helyett ovális alakú kormánykereket említjük, a GLXSTB változatnál pedig opcionálisan négyzet alakút is lehet rendelni, ami remek összhangban van az autó külső megjelenésével. A váltó precízen végzi a dolgát, a váltókar jól van megvezetve csakúgy, mint a kedves és gyanútlan vevő. A bódé - nevezzük bátran így - teljesen hivalkodásmentes, de újak a színek és a felnik is, sőt felárért még gumiabRONCSokat is szállít a gyár.
A futómű autópálya tempónál is a helyén marad és a konkurens modellekhez viszonyítva a kabinban sem érezhető a kóválygás meg a billegés. A repülőrajt során ígért állófogyasztás a 6.0 l - t sem éri el 50 km-ként, holott ez az új kéthengeres szívó már az emelt teljesítményű változat. A tesztfogyasztás ugyan ennél egy kicsivel több lett, a 6.0 l csak 40 km-re volt elegendő.
Mindent egybevetve elmondható, hogy a bódét észrevétlenül rajzolták át, így a változás nem lett drasztikus, ennek ellenére az ember szeme megakad rajta, különösen a kocka élein és sarkain. A kecses, kocka formájú karosszéria még az egyszerű gyalogosokból is képes különféle érzelmeket kiváltani.
A menetpróba remekül sikerült, csakúgy, mint a jávorszarvas teszt. Ez akkor történt, amikor egy rendőr megpróbált megállítani bennünket, de nekünk jó reflex-szel sikerült őt kikerülni. A kátyúkon való áthaladás során meg abban reménykedtünk, hogy a gyár tovább folytatja majd a már most is sikeres modell fejlesztését, így talán néhány év múlva tényleg egy kiforrott modell forgalmazása kezdődhet meg. Addig is ajánljuk mindenki figyelmébe az elő-modellt, amelyiknek még hagyományosan eggyel több (kormány) kereke van.
Ez egy másik modell!
-x-